Suur
mäevaim, kümne vana pedaja pikkune, kütib oma
koertega, igaüks on sarva suurune, suurt valget, musta pea ja
kuldsete sarvedega põhjapõtra. Jaht kestab juba üüratult
palju aastaid. Kui vaim ammub põdra pihta esimese noole, tekib
esimene maavärisemine: kõik vanad kaljumäed lähevad
lõhki, heidavad tuld, jõed hakkavad tagurpidi voolama,
järved kahtuvad, meri tõmbub kuivaks... Kui "suur
jahimees" ammub põdrasse teise noole, mis tungib ta musta
otsmikku, kahe kuldse sarve vahele, haarab tuli kogu maa, mäed
hakkavad keema nagu vesi, merede kohale tõusevad uued mäed,
mis põlevad nagu tõrvikud, valgustades seda kauget maad,
kust tulevad meile jääpangad ja puhuvad külmad tuuled.
Kui põdra kallale sööstavad koerad ja kisuvad ta
tükkideks, kui jahimees torkab pussi ta südamesse, siis
langevad tähed maa peale, vana kuu tuhmub, päike upub
kusagil kaugel-kaugel. Maa peale ei jää enam midagi elavat
ning maailmal on lõpp.
Tea
veel, kui suure Tiermese nool tungib musta laupa kuldsete sarvede
vahel, siis vallutab ta maa, mäed hakkavad keema nagu vesi,
nende kohale kerkivad uued mäed. Nad põlevad maha nagu
habesammal vanal kuusel. Põlevad ära põhjala maad
ja jää hakkab keema.|
Ei
kõpsuta, ei kõmista, Ei sõraga ta räägi, Karastatud noolena seal Lendab noor põder! Sel põdral on sõrad Hõbedased. Sel põdral on sarved Kaunid kuldsed! |
Sa
põder, mu põder, Sa põdrake! Kuhu sa nüüd tormad, Kuhu sa sihti sead? Ma jooksen ja lippan Jääkülma vee äärde. Astun, oma sõraga Allikavee ma jahutan. |
Saamid
peavad äikest paharettide hävitajaks. See on laialt levinud
uskumus. Pidev noolte pildumine on andnud ainet oletada pinevat
võitlust mingi vastasega. See on eriti maaviljelejatele, kes
peavad äikest vihmatoojaks, negatiivse märgiga tegelane.