Viisitüüpide rühm II.D.1.b kuulub rühma II.D.1, mille tunnuseks on viisi teise poolrea harmoonilise rütmi (HR) üldistatud mudel XXOO (veerandnootides; kaheksandiknootides enamasti Xo Xx Oooo). Rühm kuulub kõrgema tasandi rühma II.D, kuhu on koondatud kaheksalöögilised viisitüübid, kus veerandnoodi pikkused löögid moodustavad meetrilise struktuuri 4 + 4. Kuna tegemist on II rütmisüsteemi alarühmaga, iseloomustab seda veerandnootide pulsatsioon, kaheksandik- ja veerandnootidest koosnevad rütmimustrid ning „liitva rütmi“ põhimõttele vastav vorm.
Rühm II.D.1.b sisaldab kahte viisitüüpi, mida ühendab sarnane viisi vormiehituse printsiip – viisirea mõlemad neljalöögilised fraasid on sama harmoonilise rütmiga. Viisitüüpide üldistatud HR mudelid XXOO ’ XXOO kattuvad. Mudeli sees on viiside HR-l aga üks erinevus – viisitüübis II.D.1.b1 on korduva fraasi mudel Xo Xx Oooo ja viisitüübis II.D.1.b2 on see Xx Ox Oooo.
Viisitüüpide silbirütm on üldiselt üsna sarnane (vt ülemist ja alumist rütmiskeemi allpool) – kordub rütmiline fraas, millel on esimeses ja teises poolreas erinevad lõpud (avatud ja kinnine kadents). Samas esineb siin rütmivariante, mis tuleneb meeste- ja naistelaulustiilide iseloomulikest erinevustest. Viisitüüp II.D.1.b1 on meesteviis ja meestestiil ilmneb siin (muuhulgas) rütmi „aktiveerimises“, jagades kaheksandiknoote 16ndiknootideks (selleks kasutatakse tekstis lisasilpe; rütmi „killustamine“ võib toimuda ka ainult meloodilise rütmi tasandil). Allpool toodud skeemis esineb ülal ainult üks selline rütmifiguur, kuid järgmises variandis on 16ndiknoote palju rohkem. Viisitüüp II.D.1.b2 on naisteviis ja selle rütm on lihtsam.
II.D.1.b1
II.D.1.b2
Alusvärssi laiendatakse mõlemas viisis samal meetodil – esimest ja kolmandat rõhurühma korratakse (värsistruktuur aabccd) ning kasutatakse ka lisasilpe (eriti rohkelt meeste esitustes).
Kirjeldatava rühma viisides kasutatakse erinevaid heliridu – meestel on tavaline vanem diatooniline laad, naistel esineb mõnikord ka pooltoon-poolteisttoon-laadi.