Mihkli

[Kivi Oleviste kiriku pihta]
Rabavere külas Tohori-Kaarli talu põllul on suur kivi. Selle olevat Vanapagan Soomest visanud, sel ajal kui Oleviste kirikut ehitatud, kivi aga lennanud mööda ja kukkunud maha Rabavere põldudesse, kus ta praegu asub Suurengi kivi nime all.
ERA II 234, 311 (2) < Mihkli khk., Veltsa v., Tarva k. < Rabavere k. - M. Pikner < Hans Pikner, 50 a. (1939).
Vrd. HVM II, lk. 281-310.

[Kivi väina ummistamiseks]
Kallis oo suur kibi. Vanasõge tahnd Virtsu väina ummistada. Siin aga rebenend põllepael, kivi kukkund maha ja töö jäänd pooleli.
ERA II 16, 66 (20) < Mihkli khk., Veltsa v., Võitra k. - H. Tampere < Annus Reiman, 65 a. (1929).

[Kivi Kurese küla lähedal]
Kurese küla lähedal Koeramäe juures olevat vanasti asunud kivi, millel olnud inimese käejälg. Rahvas seletab, et kivil olnud Vanakuradi käpajälg.
ERA II 234, 301 (1) < Mihkli khk., Veltsa v., Keblaste k. < Kurese k. - A. Viljak < Juuli Viljak, 44 a. (1939).

Kuradikivi Kurese külas
Kivis on Vanakurja sõrmejäljed sees.
Eesti NSV TA Keele ja Kirjanduse Instituut. Keeleuurimissektori materjalid KN < Mihkli - V. Noorkõiv (1948).

(AaTH 1132)
Õepa küla Korise talu 77-aastane vanaperemees Mihkel Karu jutustas.
Rahvajutu järgi olevat Pere küla (Pärnu-Jaagupi khk.) Virussaar, Õepa küla Palussaar ja Külmküla Nõuassaar sündinud järgmiselt.
Vanapagan tulnud kord lennates üle raba, suur kraamikoorem loomanahkadest õmmeldud kotis seljas. Narr (Kaval-Ants) istunud kraamikoormas. Arvates, et Narr juba välja kukkunud, ütelnud Vanapagan Pere küla juures:
"Ega teda nüüd enam siin pole."
Narr vastu:
"Pole ma väga kaugel ühti."
Tahtes Narrist lahti saada, visanud Vanapagan nüüd pataka kraami maha. Sellest tekkinud Virussaar. Õepa küla kohal ütelnud jälle Vanapagan:
"Ega teda nüüd ikka enam siin pole."
Narr vastu:
"Pole ma väga kaugel ühti."
Jälle visanud Vanapagan pataka kraami maha, et Narrist lahti saada. Nii tekkinud Palussaar. Külmküla kohal aga sõnanud Narr kotist jällegi:
"Pole ma väga kaugel ühti."
Jällegi visanud Vanapagan osa kraami maha, millest tekkinud Nõuassaar. Narr jäänud aga edasi kotti. Alles siis, kui Vanapagan Läänemaal praeguse Vatla mäe kohal kogu oma kraami südamäetäiega maha visanud, saanud ta Narrist lahti.
Pärastpoole olnud Virussaarel, Palussaarel ja Nõuassaarel nõiakantsid. Kantside raudväravad läinud igal õhtul iseenesest nõiaväel suure raginaga kinni.
Eesti NSV TA Ajaloo Instituut, Arheoloogia Sektori malerjalid < Mihkli khk. - J. Koit (1934).

Vanapagana kivi
On harilik raudkivi loomulikkude lohkudega, mis tuletavad meelde käe-ja jalajälge.
Eesti NSV TA Ajaloo Instituut, Arheoloogia Sektori materjalid < Mihkli khk., J. Koit. (1934).
Vt. muist. 302.

Vanapagana kivi
(Kivis on käe- ja jalajälg.)
Eesti NSV TA Ajaloo Instituut, Arheoloogia Sektori materjalid < Mihkli. - J. Koit (1934). Vt. muist. 299.

Virtsu sild
J. Karu Pärnust
Vanapagan tahtnud korra Virtsust Muhumaale silda teha. Mees ei ole alati suurelt maalt Muhumaale ja Saaremaale pääsnud, kui süda soovinud. Arvanud, et kui silla üle Virtsu väina teeb, siis enam takistusi ees ei ole. Pärnus olnud sel ajal õieti palju kiva. Seda teadnud Vanapagan. Läinud Pärnu, kogunud kivid kokku, tahtnud Pärnu kividest Virtsu silda teha. Kivid ladunud Vanapagan kõik põlle sisse. Lõpe kõrtsi juurde (Mihkli kihelkonda) jõudes läinud mehikesel põllepaelad katki. Kivid langenud kolinal põllest maha. Vanapagan vihastanud, ei hakanud enam kiva kokku koguma, läinud oma teed. Lõpe kõrtsi ligidale sündinud aga Vanapagana kividest suur mägi. Virtsu sild jäenud sedaviisi ehitamata. Pärnu on sest saadik ilma kivideta, sest et Vanapagan need kõik sealt ära viis.
M. J. Eisen, Kodused jutud, lk. 39.