Alusta kirjutamist oma lemmikanekdoodiga või viimati kuuldud anekdoodiga. Teemad meeldetuletamiseks: õpetajad ja õpilased mehed ja naised rahvad (NB! tšuktšid) Juku tuntud isikud (poliitikud jt.) hullud loomad Tšapajev ja Petka miilits sadistid
Kirjuta ka absurdinalju, lõputa jutte, võõrkeele imitatsioone (näit. jaapani, hiina).
Ära unusta vastust!
Kirjuta
Joonista pildid ja kirjuta vastus! Nt kaelkirjak akna taga.
Kui tunned ühele mõistatusele mitmeid vastuseid, kirjuta need kõik!
Piltmõistatused, mille juurde käib pikem jutt.
Kirjuta kuuldud kummitusjutt tervikuna.
Kirjelda jutustamisolukorda ja jutustamisviisi:
Lisa millal ja kellelt sa kuulsid seda juttu: poisilt, tüdrukult, isalt, emalt, õpetajalt, TV-st, raadiost või arvad, et see on raamatust või ajalehest.
Kas mäletad, kui vanalt selliseid jutte kuulsid ja kas rääkisid teistele kellelegi.
Teemasid mälu värskendamiseks: surnuaed kell 12 must maja
must täpp kollased kardinad
punane käsi luukere surnu kummitab laibasööja
Mida veel?
Jutte seletamatutest juhtumistest Sinu või Su tuttavatega.
Kirjuta tervikuna kõik paroodiad, mida mäletad.
Uusi sõnu on sepitsetud näit.:
koolilauludele poplauludele ja tuntud lauludele TV reklaamidele
Millele veel?
Milliseid paroodiaid ja laule on sepitsetud koolist, koolikaaslastest, vanematest ja teistest teemadest?
Mängualguse salme ja muid lugemisi?
Selgita ennustusviisi, selle sisu ja kirjuta.
Kes ennustavad: tüdrukud, poisid? Mis eas? Kellele ennustatakse? Millal? Kas juhtus midaga? Kas midagi läks täide?
Teemasid mälu värskendamiseks: -mängukaardid, -spiritism/ vaimude väljakutsumine, -joonistused: ruudustikud, tähekujundid, spiraalid jm.
Oraaklid: tüdrukute ja poiste nimed, nimede algustähed, numbriseeriad jms., hüppenööri- jm. lugemised, taimed (näit karikakar), loomad ja linnud (näit kägu).
Kas tead veel vahendeid, mille abil saab tulevikku ennustada?
Ära unusta kirja panna, mida ennustatakse: abikaasat, kallimat, ametit, elukäiku, õnnestumist, ebaõnne, ilma. Mida veel?
Kettkirjad (veel paralleelnimetusi, näit. õnnekett, rahvusvaheline mäng) kui võimalik, siis saada arhiivile oma kettkirju või tee neist võimalikult täpne koopia.
Kirjuta laulikute-salmikute traditsioonist.
LISA laulik või salmik (kui ei raatsi, siis kopeeri koolivihikusse võimalikult täpselt) ja kirjuta salmide juurde andmeid nende päritolust. Näit.: kas see on üldtuntud, kirjutatud teiste vihikust, ajalehest vms.
Mälu värskendamiseks:
Oli kuu, kuu all puu, puu alt kostis I love you!
Kirjelda salaküsimustele vastamise kaustikuid jm.
näit.: pallimängud, löömis- ja viskamismängud, jooksu- ja kinnivõtmismängud, peitmismängud, tasakaalu- ja painduvusmängud, keks, pandimängud, sõnamängud, paberimängud, plaksutamismängud, sissevedamismängud jne. Ringmängud.
Kes ja kus tavaliselt mängivad? Mitmekesi mängitakse?